Política

Fracàs estrepitós de la Conferència Nacional del Sobiranisme

La Conferència Nacional del Sobiranisme celebrada a Barcelona dimecres passat per impulsar una candidatura unitària de l’independentisme va acabar amb un fracàs rotund i va evidenciar les diferències entre els diversos partits i grups assistents. Segons expliquen alguns dels participants, les intervencions van ser molt negatives, i les delegacions oficials enviades per Reagrupament i Democràcia Catalana, aquesta representada per Anna Arqué, no van ni obrir la boca durant tota la conferència. A més a més, la relació entre Joan Carretero i Joan Laporta és més freda que mai, segons algunes fonts, i només un gest de responsabilitat davant la transcendència històrica del moment per part dels dos podria possibilitar un acord. Laporta i Carretero s’haurien discutit per l’elaboració de les llistes, i l’expresident del Barça estaria tenint problemes per obtenir suports importants a la seva candidatura.

Discussió

39 Respostes to “Fracàs estrepitós de la Conferència Nacional del Sobiranisme”

  1. Cap d’aquests partits-associacions farà res de bo per separat o s’uneixen tots en una candidatura unitaria o millor què no es presenti cap, ja què amb la llei electoral actual serà llençar milers de vots

    Anem bé, sí el què volem és suicidar-nos com a poble

    Posted by Marcel | 16/07/2010, 03:44
  2. Jo crec que pel gran respecte que molts tenim als promotors, molts que tenim informació directa del que va succeir ens estem callant, pero o es possen les plles aviat tots aquets o a molts d’ells els deixarem retratats.
    La meva conclusió es que tots els patriotes tenen l’obligació de recolzar al millor possicionat en cada moment, que com va quedar demostrat en la mani es R-cat. Marejar amb altres posibilitats o amb liders il.luminats que es fan esperar mes que una nuvia rica, es perdre el temps i fer la feina bruta a l’enemic.
    Fa mesos que rcat demana a tots que pujin a l’autobus. Ara l’autobus es ple, i alguns pretenen pujar els ultims i anar asseguts.
    Fins dimarts em mossegaré la llengua.

    Posted by Jordi B | 16/07/2010, 07:14
    • Estic totalment d’acord amb tu Jordi

      Posted by petrusca | 16/07/2010, 17:22
  3. No entenc que hi fa el logo de la CUP si aquests no n’han volgut saber mai res de la unitat entre independentistes, ja que representa que els altres són “da dretas”.

    Posted by Martí | 16/07/2010, 09:09
  4. Totalment d’acord amb els vostres comentaris. És imprescindible fer una candidatura forta i si pot ser única, que tingui la màxima força possible al Parlament, sino continuarem en mans dels partits de sempre, i ja veiem quina és la seva actitud davant el que realment importa, i urgeix, la independència.

    Posted by vcl | 16/07/2010, 09:14
  5. Segons m’han informat persones assistents a la reunió. La gent d’RCat no va estar precisament callada. De fet, algun va proposar dissoldre’s dins la conferència…

    Posted by Constantí | 16/07/2010, 10:00
  6. Completament d’acord amb el Jordi B, l’objectiu de la unitat és molt lloable i, jo mateix, l’he defensat sempre. Ara, l’única manera de saber qui és qui en el moment de confeccionar llistes electorals, és saber quanta gent hi ha al darrere de cada grup (amb DNI, adreça, etc.).De moment els únics que han ensenyat les seves credencials, públicament, són els de Reagrupament (o Pàtria i dignitat), la resta només aporten el nom d’unes quantes persones que els donen suport. Si tots defensen el sobiranisme-independentisme d’una forma prioritària i aspiren a representar un ampli espectre socio-econòmic haurien d’acceptar la regla bàsica de tota organització política democràtica: en proporció a la gent que et dona suport, tens dret a elegir els candidats de les llistes electorals. Qualsevol altra fórmula pot ésser titllada de poc democràtica.
    Com diu el Martí, la CUP mai ha acceptat la premisa de l’ampli espectre socio-econòmic i, per tant, ells fan la guerra pel seu compte (cosa que em sembla molt respectable, per altra banda).
    En conclusió, avui mateix a RAC-1, ja he escoltat la primera falca publicitària de Reagrupament (força acceptable en la forma i el fons, la veritat).
    Seguint el símil del Jordi, l’autobus de les eleccions (excursió) de la tardor ja ha arrencat i ja hi ha gent que ocupa un seient. Els que hi vulguin pujar tenen les portes obertes…ara, el que no poden pretendre és prendre el lloc dels asseguts, sense el permís d’aquests, el dels monitors i el del conductor.

    Posted by Marc Aloy Simó | 16/07/2010, 10:02
  7. Reagrupament fa més d’una any que camina, convidant a tothom. Té un full de ruta elaborat per 700 persones, una proposta de constitució catalana, i una proposta de llistes, i el recolzament de 3500 persones. Caldria veure què aporten els altres qualitativament i quantitativament per tal de veure quina ha de ser la fòrmula per anar tots junts.

    Posted by jordidegirona | 16/07/2010, 10:26
  8. Reagrupament, amb Laporta o sense , és la millor opció. És clar que una candidatura independentistre unitària seria millor. Peró això és demanar molt als nostres polítics. Jo i elks del meu entorn, votarem Reagrupament

    Posted by Francesc | 16/07/2010, 11:46
  9. jordidegiron, aporten ganes d’emmerdar. pals a les rodes, i tenir que pendre molta til.la per aguantar tantes tonteries.
    I a data d’avui incloc ja al sr Laporta, el 15 de juny ja ha passat, i no es pot tenir l’autobus parat esperant mentres va parlant pel mòbil.
    Arranquem ja, que hi ha molta feina a fer. Que com el Mr Chance convoqui eleccions ja (26-09) ens agafarà amb els pixats al ventre per culpa d’anar esperant a gent que nomès vol anar asseguda pero que no aporta ni un cèntim per pagar la gasolina del autobus, ni aporta prou gent com per a llogar un segon autobus..
    S’ha de muntar ja l’equip de propaganda electoral i s’ha d’enviar ja en Carretero a recorre tots els Casals Catalans del mon a recollir diners.
    Espabilem o calarem el motor, i tots aquets no ajudaran a empenyer.
    http://benplantat.blogspot.com/2010/07/reunio-conferencia-nacional-del.html

    Posted by Jordi B | 16/07/2010, 11:56
  10. Ara com ara la independència és l’unica sortida i Reagrupament és l’unica via que ens porta cap a ella.

    Posted by Francesc Garcia | 16/07/2010, 12:02
  11. Segons ha dit altres fonts, els dilluns tornarien a seure’s per seguir dialogant, vers l’unitat que tant necessitem els catalans. Sino, Reagrupament son l’opcio unica i democratica que n’hi ha fins ara, per la seva clara transversatilitat.
    Gran falca, jo l’he sentit tambè al Rac1!

    Posted by Ferran | 16/07/2010, 12:04
  12. Si DC aporta el seu gran carisma mediàtic, si Rcat. te l’organització i es la força extra-parlamentaria més forta del País, crec que ambdós tenen que col·ligar-se de cara a les eleccions (mantenint la seva independència com a grup) i deixar la porta oberta (amb la màxima generositat) per que s’hi agregui tot aquell que pugui aportar una suma de voluntats que ens faci mes grans i creïbles. Tenim a les nostres mans una oportunitat històrica. Per una vegada, no donem la raó als que diuen que els catalans no sabem unir-nos MAI.

    Posted by alfons / reagrupat | 16/07/2010, 12:06
  13. D’acord amb el Jordi B, i ja no hauries de callar tant, perquè el temps corre i ens agafarà amb els pixats al ventre.
    I d’acord també amb el jordideGirona, reagrupament fa més d’un any que treballa per aconseguir la independència del país i tots han estat escollits democràticament. Caldria veure aquests altres “partits” o entitats, si els seus presidents han estat escollits democràticament. I sobre tot, quants associats tenen, segur que no 3.500 com reagrupament, i que paguen per ser-ho. I ja tenen candidatura i projecte seriós.
    Serem incapaços d’unir-nos per la causa i deixar de banda els personalismes???
    I el Laporta, que s’ho faci mirar, que es quedarà més sol que un mussol, havent tingut la possibilitat d’anar de número 1 a la llista de reagrupament….

    Posted by Mireia | 16/07/2010, 12:28
  14. EL CAMI QUE ENS DURA A LA INDEPENDENCIA!!!!
    COL-LABORA!!!!!

    http://www.reagrupament.cat/content/download/586/5925/version/1/file/reagrupament_campanya_radio_201007.mp3

    Posted by petrusca | 16/07/2010, 12:37
  15. La Conferència Nacional del Sobiranisme continua i amb força. Dilluns 14 hi ha una reunió de negociació entre partits i entitats que presenten candidats.
    Sentim decepcionar als que volen que els partits tradicionals segueixen controlant al poble català.

    Josep M Minguell
    http://www.manifest12abril.cat

    Posted by Josep M Minguell | 16/07/2010, 12:42
  16. Són de fiar els que han estat convidats durant més d’un any, se’ls ha convidat a les assemblees i no han volgut sumar-se al reagrupament (r minúscula) proposat per Reagrupament (R majúscula), però ara volen fer un nou reagrupament obviant la feina qua ha estat fent Reagrupament des de fa més d’un any? Quan em pregunto si són de fiar, em refereixo a quin comportament tindran en el seu escó si surten elegits? La unitat és bona, i tots la volem, però de la mateixa manera que no hi posaríem cap unionista a les llistes, també hauríem de vigilar segons quines actituds de segons quins independentistes. Si de 10 n’hi ha un de sospitós, prefereixo que siguem 9, s’entén?

    Posted by jordidegirona | 16/07/2010, 13:17
  17. No cal donar-hi tantes voltes. Hi ha un partit que fa anys treballa pacientmentper la independència. És Esquerra Republicana. Deixem-nos de bestieses i capelletes i reforcem-lo!

    Posted by Francesc | 16/07/2010, 13:18
    • No Francesc, no amb els dirigents que ens han portat on som ara, ja no ens els creiem.

      Posted by petrusca | 16/07/2010, 17:44
  18. Tot i així, està clar que hi han personalitats que per la seva contrastada vàlua i/o popularitat, haurien de tenir lloc a les llistes.

    Posted by jordidegirona | 16/07/2010, 13:20
  19. Jo ho sento, però ja no me’n refio més d’ERC. Estaré encantat a que donin suport a la independència en els fets i només en les paraules (el contrari del que estan fent aquesta mateixa setmana), però a mi ja fa temps que se’m va acabar la paciència amb aquest partit, i els fets dels últims anys, mesos, setmanes i dies, no fan més que ratificar-ho. Prefereixo que tingui més força una candidatura que vagi amb els objectius clars, o sigui la independència com a primera prioritat per davant de qualsevol altra consideració.

    Posted by jordidegirona | 16/07/2010, 13:23
  20. Sembla mentida que els sobiranistes de la nostra nació encara no hagin après la lliçó del “Divideix i guanyaràs”, que en el nostre cas, la Independència de Catalunya, seria “Divideix i perdràs”.
    Si cada un va pel seu compte, pensant només en els seus interessos particulars i partidaris, no anem enlloc, és a dir, estem fregits i pitjor que el 1978.
    Cal, més que l’aire que respirem, unió, lideratge i coratge polític.
    Salut i Independència ja.

    Posted by Magi Carulla | 16/07/2010, 14:57
  21. Minguell, aquí ningú ha parlat de partits “tradicionals”. Parlavem de R-cat i de unes marques comercials sense cap implantació. Si ja costa possar d’acord 3500 imaginat 3500+ 12+ 10+ 3+5+etc. O ets de Rcat o no ets de Rcat pero voler reinventar Rcat des de fora amb el carnet de Rcat a la butxaca no es gaire normal.
    La reunió de l’altre dia va ser un akelarre de frikis, i la de dilluns serà la traca. Potser millor que tota la gent de fora de Rcat s’uneixi abans i si ho aconsegueixen ja en parlarem, perque si no es així nomès esteu fent perdre el temps a Rcat, i aixó a qui beneficia?
    Francesc, ERC què?. Ets en Eugenio ressucitat?

    Posted by Jordi B | 16/07/2010, 15:07
  22. Menys comentaris i més aconsguir una candidatura àmplia i potent, que el moment que estem vivint ara trigarà molt a passar, molta gent demana votar independència, no podrem oferir-ho? No es pot decebre.

    Posted by Ramon | 16/07/2010, 17:58
  23. No es pot predicar sense donar exemple.
    La regeneració democràtica significa una opció diferent de la partitocràcia establerta des de fa més de 30 anys.
    Pel que estic veient, Reagrupament no està seguint el camí promès i d’acord amb el que es va aprovar en l’Assemblea General.
    El meu vot serà per Reagrupament, però això no m’impedeix advertir que el camí no és el correcte pel que fa a la regeneració democràtica de la nostra Nació que és Catalunya.

    Salut i Independència. Visca la República de Catalunya.

    Posted by Magi Carulla | 16/07/2010, 18:14
  24. Vista la poca voluntat dels grupúscles anàrquics i els seu poc sentiment transversal i unitari, proposo a la Junta de RCat. que intenti captar a personatges individuals de pes indubtable i clarament independentistes per incorporar-los al nostre projecte, que és l’únic que te estructura, cara i ulls i ens deixem de perdre el temps amb ela que no prioritzen l’interès de Catalunya per damunt de tot com nosaltres.
    Estic pensant amb gent com López Tena, Víctor Alexandre, Salvador Cardús, Miquel Calçada, Xavier Roig, Francesc Sanuy, Sala Martín, Patricia Gabancho, etc.; gent convençuts de la necessitat de la independència del nostre país i de l’unió de forces transversalment.
    Un cop constituït un grup ben potent, que s’hi agreguin aquells que estiguin disposats a assumir els nostres postulats i objectius. Els que prioritzin el seu afany de protagonisme o interessos per damunt dels de Catalunya, millor que no vinguin, puix només seràn pals a les rodes que faràn estimbar la nostra carreta.

    Posted by Josep Ma. | 16/07/2010, 20:08
  25. Mireu… des de la meva ignorància de ser politicament correcte i des de la sinceritat d´una persona del carrer que només vol la independencia de Catalunya, quansevol escrit com aquest sencillament em fot pena !!!
    Jo vaig estar Dissabte a la tercera assamblea de Reagrupament i vaig sortit molt satisfeta del projecte i de quina és la intenció de defensar-lo. Vaig escoltar in situ la predisposició de tots a lliurar la seva posició a les llistes en pro de quansevol altre iniciativa que pugués ser més encisadora per casa nostre.
    Jo, lleguir ara que quansevol volgui més protagonisme o encapçalar unes llistes sensa prioritzar el veritable sentit de les llistes…sincerament em sembla demencial.
    Coses aixi destrempant a quansevol i valdria la pena que no oblidesim cap de nosaltres que per damunt de tot, està Catalunya i sino ho entenem aixi…ja podem plegar!

    Posted by Carme | 16/07/2010, 20:20
  26. Que no arrivarien a un acord era cantat i que Laporta i Carretero es discutirien també.Tot i que ho han fet abans del que em pensava.
    Aquests en el fons se’ls en fot Catalunya,ara això de l’independentisme els hi va bé per pujar al carro i prou.Reagrupament no l’ha seguit mai el camí promés,només cal que assisteixis a alguna de les seves assamblees.Començo a pensar que caldria construir un partit montat pel poble a banda de tots aquests.A part de què són extremadement poc inteligens.”L’arbre no els hi deixa veure el bosc”;i això, és més del mateix….El que em sap greu és que us utilitzin, que menysprein la vostre inteligència.

    Posted by janina | 16/07/2010, 21:09
  27. Be, pels emails que han anat corrent avui, sembla ser que el tema del dilluns mes o menys quedarà clar. Respecte a R-cat, malgrat tot, ha quedat demostrat que es l’unica força POTENT capaç de liderar el futur. Els de dintre tots som molt autocritics, massa exigents potser, i aixó provoca algun que altre petit desencis. Pero disapte pel matí va quedar molt clar que som una força UNIDA i POTENT, i per la tarda, mireu les fotografies aeries quanta gent hi havia darrere R-cat i quanta darrere de cada una de les altres suposades formacions, (jo diria mes aviat clubs d’amics, molt ferms, amb molts anys de lluita, pero clubs reduits i prou) apart de que de no ser tinguts en compte varem passar a liderar la manifestació. O sigui que menys pesimisme per part dels reagrupats, i a tots els demes reclamar el patriotisme, la generositat i la unitat que tant reclamen. R-cat liderarà l’independència, si et sembla be, reagrupat!, i si no et sembla be apartat i no molestis. Gràcies

    Posted by Jordi B | 16/07/2010, 22:30
  28. “ACTA” REUNIÓ DIMECRES : http://enricborras.cat/
    PREVISIÓ REUNIÓ DILLUNS : http://benplantat.blogspot.com/
    Apa, bon profit !

    Posted by Jordi B | 17/07/2010, 09:27
  29. I qui son aquests “alguns participants” que expliquen tantes coses? No seria millor a) que diguéssiu qui són i què hi feien allà o b) que hi haguéssiu enviat algú per a tenir informació directa? Queda molt bonic dir “és que m’han dit” i, si després t’equivoques, “oh, és que jo pensava”.

    Posted by David | 17/07/2010, 20:37
  30. Per més fort i unit que estigui un poble, si no té un lideratge polític i social amb una unitat molt compacta,clara i valenta, mai aconseguirà els seus objectius.

    Salut i Independència ja.

    Posted by Magi Carulla | 18/07/2010, 07:11
  31. Avui, 18 de Juliol, és un dia per recordar a totes les víctimes afectades per les conseqüències que uns militars sense honor ni dignitat, beneïts i recolzats per l’església catòlica i la buegesía més conservadora, traint el seu
    jurament de fidelitat a la República i a tota legalitat vigent, es van revoltar sembrant el terror i l’odi durant 40 anys.
    L’Europa democràtica del 1936 va mirar cap a un altre costat i ens va deixar abandonats a la nostra mala sort.
    L’Europa feixista va donar suport als rebels.
    Quina història més trista.
    Salut i Independència ja.

    Posted by Magi Carulla | 18/07/2010, 10:21
  32. Els espanyols no tenen la culpa de que tinguem tants imbècils. No es contagia l’imbecilitat.

    Posted by Jordi B | 19/07/2010, 11:40
  33. Si fem memòria … les plataformes PDD, Sobirania … etc … sempre pidolant que algú sortís i es posés al front. La CUP sempre que ells no volien saber res de Parlament … fins ara que amb les espectatives d’èxit un sector es vol llençar a l’aventura. Suma Ind. sona des l’inici a invent de CiU per arreplegar vots i restar-li a RCat, ja que es va fer molt després i no es va voler integrar. I en darrer lloc, RCat que des de l’inici sempre a demanat l’unitat encara que ha perdut massa temps i esforços en anar-li al darrere a Laporta.

    Posted by Andreu | 19/07/2010, 21:47
  34. El concert econòmic és el parany més insidiós dels que no creuen en Catalunya com a Estat independent, i la baixada de pantalons adequada per seguir com estem, és a dir, sent súbdits espanyols.
    La Independència de la nostra nació és l’únic camí, i tots els esforços,d’unitat política i social, estratègia i transversalitatç, han d’estar orientats cap a aquest objectiu, la resta són brindis al sol del no-res més absolut per Catalunya.
    Salut i Independència ja.

    Posted by Magi Carulla | 20/07/2010, 10:39
  35. Quí ha escrit això? Es obvi que no hi era, i que l’informen els Laportistes.
    Jo hi era i es va aconseguir crear una Coalició de 7 Partits pel SÍ per la independència, amb força representació d’entitats d’arrelament territorial i social. Avui dimecres s’ha fet una roda de premsa al Col.legi de Periodistes per divulgar-ho. Aquesta nit l’Assemblea de Reagrupament sopesa si entra en la coalició.
    S’ha convidat els altres partits independentistes a crear un gran front per l’independentisme, des de Solidaritat catalana fins a ICV i ERC. L’altra cosa es que Solidaritat Catalana pretengui ser l’ùnica reina del ball i imposartothom les seves regles ùniques, dretanes i autoritàries. Així sí que no anirem enlloc.

    Posted by ALLG | 28/07/2010, 23:29
  36. Sisplau,considereu, al Google, el vídeo Pla independència 3 minuts. Gràcies.

    Posted by Carles Lladó | 27/08/2010, 12:52

Trackbacks/Pingbacks

  1. Retroenllaç: Enric Borràs » Arxiu del Bloc » LA CANÇÓ DE L’ENFADÓS - 17/07/2010

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

Gravatar
WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Canvia )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Canvia )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

Calendari

juliol 2010
dl. dt. dc. dj. dv. ds. dg.
« jun   ago »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

Subscriu-te i rebràs totes les actualitzacions per correu electrònic

Join 146 other followers

Twitter

Get our toolbar!
Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 146 other followers