Finalment, l’acord no ha estat possible. Reagrupament i Solidaritat Catalana aniran a les eleccions separadament. Joan Carretero i Ruth Carandell, per Reagrupament, i Joan Laporta, Uriel Bertran i Alfons López Tena, per Solidaritat, s’han reunit avui i no han assolit cap altre acord que un comunicat conjunt en el qual anuncien que les dues formacions concorreran pel seu compte als comicis, amb “amb una estratègia paral·lela confluent, amb l’objectiu comú de treballar per la independència de Catalunya i l’assoliment d’un Estat propi en el si de la Unió Europea”. “La voluntat d’ambdues formacions és la de sumar, lleialment, el màxim de voluntats per assolir aquests objectius i, per tant, fem una crida conjunta a la màxima participació de totes les persones que volen la independència perquè votin a les properes eleccions a la tardor”, s’afirma en el comunitat.
Reagrupament i Solidaritat aniran separadament a les eleccions
30/08/2010
Subscriu-te al Som!
Així rebràs totes les notícies del Som Notícia







Marc Cros




30/08/2010 a 00:08
Em sembla perfecte, determinada gent com més lluny millor.
30/08/2010 a 00:12
Serà una trampa per RCat. SCI i més els mitjans, no compliran la leitat i aniran a sac contra RCat
30/08/2010 a 00:14
hem perdut massa temps amb aquests ganàpies, però n’hem après una mica més.
a partir d’ara mateix per mi SCI ja no existeix (vull dir, no m’interessa lo que facin més que lo que fa ciu o el psc… uns altres iguals d’anciem regime), lo que existeix es la Nació per la que treballem
30/08/2010 a 00:14
Ja hi van ara, vilaweb, directe i singular volen el succedani de la SOLI, la gent normal volem una revolució al parlament, no volem més del mateix!
30/08/2010 a 00:17
va fer cas la gent als mitjans el 10-J?
doncs tranquils, que no son tontus i MOLTS sabràn triar bé, només depén de la nostra feina
30/08/2010 a 00:17
Ara cadascú a treballar fort pels seus -uns ho farem per la llista Joan Laporta,Alfons López-Tena, Uriel Bertran, Isabel Clara-Simó, altres per Carandell, Tudela, Lomas…- i ho farem sense atacar-nos entre nosaltres !
30/08/2010 a 22:52
els de RCAT que podrem fer campanya per en carles Mòra, el Joan Canadell i d’altres que composen la llista de 85 membres o només ens deixes fer campanya exclusivament per aquetses 3 xicotes que no se perque els hi tens tan d’odi?
Podries seguir la filosofia de no atacar del teu missatge…
30/08/2010 a 00:18
Respirar pel nas…no te preu!
30/08/2010 a 00:19
Una coalició amb cara ulls no es pot crear en tant poc temps i abans que tirar-se els plats pel cap a les primeres de canvi, millor anar per separat i que el poble decideixi.
A partir d’ara, malgrat les profundes contradiccions i la forma d’actuar que veig en SC no penso tirar més llenya al foc. Si el seu compromís de treballar per assolir un Estat Propi és vertader, benvinguts siguin.
I amb el somriure la revolta.
Josep //*//
30/08/2010 a 00:20
http://catlliure.wordpress.com/2010/08/29/la-farsa-de-solidaritat-catalana/
30/08/2010 a 00:32
Pepe,si el teu nom almenys aqui fós en català, em cauries millor.
30/08/2010 a 01:06
Ja m’ho pensava http://benplantat.blogspot.com/
30/08/2010 a 01:23
No pague la pena votar ni l’un ni l’altre.Cap dels dos sols treurà res i entre vota a qualsevol tonto o fer-ho al diable, m’estimo més vota diable.
Em tornaré a pensar el vot a ERC!
30/08/2010 a 02:17
tu ets independentista? …tu ets un simple bufó, no sé si de CIU, d’ERC o de què, però celebres les divisions perquè no ets dels nostres. Divideix i venceràs diu la dita, però t’equivoques no venceruu ni així. CiU ho pagarà car.
30/08/2010 a 01:33
Els daus estan llençats.
Tot i així encara queden pendents tota una sèrie de converses amb el SI (CNS) i la CCN ha de decidir a qui dona el seu suport.
Molts mitjans optaran per l’estratègia del silenci però l’independentisme ha superat el llindar crític. Un 11 de setembre que aplegués a tantes persones com el 10-J seria d’aquestes noticies que donarien ressò durant dies en la premsa nacional i estrangera.
30/08/2010 a 01:35
Confuci, ERC i CiU tampoc han volgut la unitat, hauràs de votar el PP
30/08/2010 a 01:37
Que un independentista malparli d’un altra independentista es el pitjor que es pot fer per la causa. Jo votaré Solidaritat, i espero una bona representació al Parlament, el mateix espero de RCat. Els que no han de tenir vots son CiU, PSC i ICV (per donar-li una darrera oportunitat a ERC), i si pot ser fem-los fora del parlament. Que guanyem tirantnos merda entre independentistes?. Unicament pot interessar que passi aixo als regionalistes. Reflexioneu, companys, reflexioneu!!!
30/08/2010 a 02:48
T’equivoques. De les dues candidatures n’hi ha una que és falsa i que treballa per CiU, com va fer el PI fa anys. El que passa és que els trepes que s’han apuntat a SCI no ho volen veure. És molt més reconfortant dir “sóc un patriota” que dir “sóc un trepa” però et posaré exemples. Ernest Benach, de professió jardiner, que no ha fet res per la independència de Catalunya és un trepa, no un patriota, Uriel Bertran , que no ha treballat mai, porta tres legislatures seguides fent de diputat i defensava el tripartit fins fa 6 ó 7 setmanes és un trepa, no un patriota. Lòpez Tena, que va fer-se famós amb les consultes es va dedicar a insultar i desqualificar a tota la gent que muntava consultes sense ell i despotricava de tothom menys de ell mateix, perquè ell , com a bon trepa, el que buscava era la seva glòria personal per colocar-se. Els senyors Valdero, Abad, Pereira i tots els galtes que s’han tornat de cop i volta anti-RCat per anar a les llistes de SCI són uns trepes. I Laporta… Laporta no és un trepa , és pitjor, Laporta és una mala persona, així de clar, un egòlatra que ha intentat destruir RCAT amb un festeig de 7 mesos i que ha treballat tota la seva vida per CiU. TOTS els seus directius eren de CiU, Perrin, Ricard Huguet, Ferrer, Franquesa, Magda Oranich o Jacint Borràs (num 1 històric de CIU a l’Hospitalet i pare de l’actual cap de llista de l’Hospitalet. Per no parlar de la seva colaboració al PI, finançat per Millet i creat per CiU o la seva defensa afarrissada dels imputats convergents Alavedra i Prenafeta. Hi han proves d’una reunió del senyor Laporta el mes de gener amb la direcció de CiU, mira tribuna.cat, allà ho posa. Què et penses que li devien dir, quin encarrec li van fer? doncs que es carregués l’independentisme i el partís en dos per afavorir CiU. I podria dir més coses sobre aquest farsant que teniu de cap de llista, l’episodi del seu cunyat, el jutge que l’any 2006 li va dir que havia de convocar eleccions si no volia ser inhabilitat o quan el 62% dels socis li van dir que plegués i va ser tan demòcrata que es va quedar enganxat a la cadira.
I ara dius que no us hem de criticar? no xato no? jo us seguiré dient de tot perquè sou uns galtes i uns venuts i perpareu-vos per l’onze de setembre , ja veureu el que us dirà la gent. En el fons sou com l’Ernest Benach, voleu semblar uns senyors i en realitat sou uns rosegadors, com els ratolins o els coloms que s’ho mengen tot, només busqueu acontentar el vostre ego i poder viure de la política. Si voleu una vida regalada com la dels diputats d’ERC el mínim que us mereixeu és que la gent us escridassi pel carrer. Jo no callaré, n’estic fins els collons de tants trepes.
30/08/2010 a 09:49
Mentre no utilitzis la violència i l’insult, pots criticar el que vulguis
30/08/2010 a 03:35
“Que un independentista malparli d’un altra independentista es el pitjor que es pot fer per la causa”. D’acord
“Jo votaré Solidaritat” . Cony, deu ser com a premi a haver parlat be de rcat des de el princpi, oi?
30/08/2010 a 01:45
Veig les properes eleccions a Catalunya com un assaig per a unes presidencials per a un nou país: O Carretero o Laporta, presidents de la República Catalana Independent
30/08/2010 a 03:34
A veure, jo no em crec el comunicat. Bé si em crec que no aniran junts, pero l’estil orwellià de la redacció em fa creure qie mo es “conjunt”
“estratègia paral·lela confluent”. Les paral·leles no poden confluir, burro!
M’agradarà veure quina era la proposta que han fet. Perque uns han convocat al altres per a fer una proposta, oi ?
30/08/2010 a 09:33
Tu ets independentista? Si fos així voldries que el teu vot tingués possibilitats de servir per alguna cosa.
Ahir tots 5 van trinxar les ultimes possibilitats.En tornarem a parlar després de les eleccions, perquè de porc i senyor se’n ha de venir de mena i tu de senyor res.
30/08/2010 a 09:52
Confuci, malgrat ets un enfant terrible
aquesta pàgina necessita la teva trempera, te’ns has desanimat ara? no hem de caure en pessimismes, com que no anirem junts no farem 25 diputats però no ens quedarem fora, segur. Hem de votar independentista i no quedar-nos a casa llepant-nos les ferides, a més convèncer a tothom que ho faci, que avalui les dues opcions i trii en conseqüència
30/08/2010 a 09:59
Confuci, vota a ERC a Ciudadanos o a qui doni la gana, només faltaría, però per favor para d’insultar sense donar la cara, des de que et lleves fins que te’n vas a dormir estàs igual.
30/08/2010 a 10:02
Un diable català ,aixó si.
I no oblidis que tant en Carretero com en Laporta han dit que faran costat a CiU, si cal.
30/08/2010 a 10:21
Confuci, Carretero si ho ha dit, Laporta no pas
30/08/2010 a 10:23
…i tampoc és exacte que Carretero digués que donaria suport a Mas. “Si haig d’escollir entre tal i tal….” era això en concret
30/08/2010 a 10:33
Solidaritat posa condicions prèvies per fer una única coalició; RCAT no en posa cap. Qui creu en la unitat i qui no? Madí (CiU) i Vemdrell (ERC), respongueu, vosaltres que en traieu profit! Qui prodest? (Qui en treu profit?)
30/08/2010 a 10:46
Quedo astorat de la paranoia d’”algú” -m’estalvio el seu nick- que després de vomitar, dia sí i l’altra també, insults de tota mena contra Reagrupament i lloar les excel·lències de Solidaritat, ara resulta que votarà qualsevol partit “unionista”. Segurament el seu paper va ser “ara toca” en el passat i “anar fent” en el futur ?
“Roma no paga els traïdors”.
Josep //*//
30/08/2010 a 10:48
La condició prèvia de SCI és la democràcia i jo encara crec que l’independentisme no es pot entendre sense aquesta.
30/08/2010 a 12:26
I tant!! per això al Laporta l’any 2006 un jutge el va advertir que si no convocava eleccions l’inhabilitaria i per això l’any 2008 quan el 62% dels socis li van dir que plegués es va quedar enganxat a la cadira amb pegamento. Un gran demòcrata.
30/08/2010 a 12:48
Prou mentides. Reagrupament ha confeccionat les seves llistes d’una manera acceptada DEMOCRÀTICAMENT per la immensa majoria dels seus associats. Et pot agradar més o menys, però és com ho han volgut la majoria dels associats. I la incorporació de candidats a les llistes, s’ha fet parlant amb els candidats i decidint quina era la millor posició, etc… Tot i així s’han comès errors, però és difamatori intuir que SCI és l’única opció democràtica, quan ni tan sols s’ha fet una assemblea per escollir la junta directiva.
30/08/2010 a 11:06
Torne-m’hi amb la cançoneta Quico, no estic a SCi i per tant no en puc parlar, però Rcat és demòcrata, cadascú ha triat una manera diferent de confeccionar les llistes, cap d’elles són ni millors ni pitjors, nosaltres vam fer servir una. ens vam equivocar i vam canviar, vosaltres en feu servir una altra, amb els seus avantatges i inconvenients però no més lícita que la nostra
30/08/2010 a 11:13
Tens raó.
D’en Laporta només hi ha tendències i ideològia social. Els seus suports el 2006 a Artur Mas i als imputats Alavedra i Prenafeta el 2009.
30/08/2010 a 11:18
Confuci, primer aclarat les ideas i despres opinia, cada dia em sorprens més! El final pensaré que ets un becari socialista espanyol endollat pel papa montilla!
30/08/2010 a 11:30
Quico Ventalló, La diferència entre Laporta i Carretero és que Carretero és transparent, potser no t’agrada, però ell diu el que pensa, mentre que el Laporta és opac. El Laporta amaga moltes coses i és un mentider patològic, per això amaga les seves intencions, però no és que en Laporta voti al Más , és que el Laporta és un ninot del Mas. ÉS CIU qui està darrera del Laporta. El Carretero quan era alcalde de Puigcerdà va rebre tot tipus d’atacs de CIU , fins i tot van acabar als tribunals. La relació del Laporta amb CIU és tan bona que el 80-90% dels seus directius eren de CIU.
30/08/2010 a 13:05
Claudi tens raó, Carretero diu el que pensa, però cada dia pensa una cosa diferent i en fa una altre contrària. Vegis l’exemple de la manifestació del 10j. I ja t’asseguro que CiU no està darrera nostre, poca gràcia els hi fa que els hi estem buidant la JNC i el seu sector català i quedin com els regionalistes de Duran/Godó.
30/08/2010 a 22:54
Home aixo de buidar la JNC no se d’on ho has tret…
30/08/2010 a 11:57
La proposta d’ahir nit de Laporta a Carretero va ser que Rcat participes a les primaries de SCI. Cosa que per cert es contraria a la propia normativa de SCI, dons s’ha d’estar “adherit” EL DIA 16-08.
En cap moment van voler parlar de com establir una coalició o candidatura conjunta. O em menges el membre o res. O sigui que res.!
O sia foc d’encenalls, i que a partir d’ara tots ens portem molt be i siguem molt amics, i les tonteries de les “paral.leles confluents”.
30/08/2010 a 12:22
L’explicació és molt senzilla: DIVIDEIX I VENCERÀS. Els més interessats en destruir l’independentisme català n’han tingut prou un amb una colla de trepes que estaven emprenyats perquè no anaven a les llistes, un divo que per egolatria estaria disposat a fer el que fos i traïr a qui fos i dos palmeros que es dediquen a menjar-li l’orella al divo, el resultat d’aquest coctel: la Societat Catalana dels Impostors (SCI) .
30/08/2010 a 12:28
No us enganyeu. El que està passant amb l’independentisme català , va de conya per als socialistes i convergents. Els castellans ,fregant-se les mans , segurament diràn: “nos lo han puesto a huevo”!. Al meins , aquesta vegada , no ho estèm fent bé.
30/08/2010 a 12:34
tens raó company. Fixa’t que l’aparició de Laporta, l’home que havia de rellançar l’independentisme, ha servit per tot el contrari, per dividir-lo. Laporta és com Atila, per on ell passa no torna a créixer l’herba .
30/08/2010 a 12:32
“paral.leles confluents” Ni Kafka, això ja vol dir de com anirà tot. Cadascú per la seva banda.
30/08/2010 a 12:50
Donç ,malament ,ara Rcat te obligacions envers la 3 era candidatura independentista, si no,acabara çò essent el mateix plantejament que al P valencia
amb Bloc Erc ,verds Ev etc = extrparlamentaris
Erc al principat= no es pot pendre seriosament a nivell independentista ni de gestió,al P valencià .. en fi 6 regidors i 4 d ells a Sueca i a les illes … el menys dolent de tota la gestio d Erc envers la nostra nació.
Votarem Rcat ,per 2 coses 1 Joan va ser capaç de dir el que tots pensavem la gene és una casa de barrets que no serveix per a res i ell va marxar 2 Desde sempre ha estat en el perfil independentista ,moven de forma personal i amb silenci aquest sonmi de molts ,però es una lamentable notícia que ens empenadirem, aramateix hi ha un mint de gent que pensa que el vot ùtil és Ciu = caganer de nervis i com diem al sud al final ……… afer la mar
30/08/2010 a 13:57
Tu ves-te’n a predicar ,apòstol.
Jo no estic endollat enlloc i sóc lliure. Només tinc un deure amb Catalunya i prou i em dol que per una colla de “líders” personalistes les coses se’n puguin anar al carall.
Tan se me’n fot en Carretero , com la Rut, com en Laporta , com en Lopez o en Bertran. L’únic que vull és que guanyin tants escons com puguin i separats per ara no en treuen ni un. Separats, discutiran els deutes i CiU és fregarà les mans.
Us ha quedat clara la meva posició?
Salut i Estat Català!
30/08/2010 a 14:02
Tens raó, i tots a fer la mar, com diu el company valencià.
30/08/2010 a 14:10
Tu Confuci, el primer en complir la dita valenciana.En canvi Rcat la mar de bé.
30/08/2010 a 15:44
On es la Francina? Potser està de trasllat?
30/08/2010 a 17:23
A fer la mar,REAGRUPAMENT a fer la mar.
Ja ho vaig dir un altre cop, com els músics del Titànic, tots formats,anar tocant i al fons del mar.
Això si, sols i la mar de bé!
31/08/2010 a 09:51
Sr Montilla, retardant les eleccions no aconseguireu que el sentiment independentista del 10-J es redueixi.
L’11-S el tornarem a demostrar.
Endavant Rcat, amb o sense acord.
Salut i independència.
01/09/2010 a 03:29
Reagrupament no posa cap condició per fer una coalició amb Solidaritat (simplement fer una candidatura conjunta que es comprometi afer una declaració unilateral d’indepedènncia; perquè és l’important). Solidaritat, fins ara, avantposa el seu procés d’escollir candidats a qualsevol pacte. Qui posa condicions i qui no en posa? Qui diu que després del 4 de set segueix obert a pactar i qui diu que ni parlar-ne? Qui diu que és millor anar separats (López Tena) i qui té les portes obertes a fer una candidatura conjunta?
El que no s’entén és dues persones (Lòpez Tena i U. Bertran), que abjuraven de l’estratègia de la declaració unilateral d’independència fins a inicis de juliol, de cop i volta, quan Rcat ja ha fet els seus deures (llistes plenes de 135 noms, però obertes a futurs pactes) i després de la manifestació del 10 de juliol, es despertin en plenes vacances, copiïn el programa de Rcat (que abans rebutjaven) i exigeixin a Rcat que es plegui al seus desigs. Tres persones nouvingudes a aquesta estratègia són capaces de posar condicions a 3.500 que duen treballant 1 any i mig! Parlar i pactar sempre es pot fer amb tothom, sempre que aportin coses positives. Però l’únic que ha fet Laporta, Tena i Bertran, creant una nova candidatura és dividir aquesta estratègia, crear confusió, desencís i crear les condicions perquè finalment no hi hagi diputats compromesos amb aquesta estratègia. De veritat pensaven que creant una nova candidatura afavoririen aquesta estratègia. Qualsevol persona amb sentit comú veu que és allò que haguessin fet els enemics d’aquesta estratègia (Espanya) o aquells a qui perjudica (CiU i ERC; que curiós que Tena i Bertran pertayin a aquests dos partits; ai, perdó que per fer coses així, un primer n’ha de sortir, sinó se li veu massa el llautó). Dins de Rcat o amb Rcat, qui sigui. Tot és parlable i pactable. Amb imposicions prèvies, quin pacte hi pot haver? I si un vol la unitat (Rcat), sense condicions, però l’altre no vol cedir, no vol fer una coalició, si no és de la manera que vol imposar, qui podrem dir que sigui responsable que no disposem d’una única candidatura? Potser a can Madí i a can Vendrell en saben alguna cosa perquè tenim aquest panorama.
02/09/2010 a 00:07
Collons, noi! Tu tens un sol comentari i l’amortitzes posant-lo en totes i cada una de les notícies.
02/09/2010 a 09:18
Companyes i companys independentistes.
Ha arribat el moment de la concòrdia, a falta de la unitat política que tots voliem, ara tenim clar el calendari fins a les pròximes eleccions.
Permeteu-me que faci unes propostes de comportament i de
unitarisme ètic i ideològic, a falta del pracmatic que tots demanàvem.
1 – No hem de fer el joc fàcil als unionistes i espanyistes, evitant difondre atacs a cap formació ni als seus components, de la nostra mateixa ideologia i objectius, especialment en les xarxes socials i en declaracions a la premsa, de tot això ja s’encarregaran amb escreix ells.
2 – Hem de invertir tots els nostres esforços en difondre la possibilitat real de la nostra independència, fent tota la pedagogia que sigui necessària per demostrar a tots els indecisos, que en cas de poder proclamar la independència unilateralment, no passaria res que pertorbés la marxa normal de la nostra Nació, simplement s’obriria un període de negociació amb l’Estat espanyol i la UE sobre la base de la secessió com a fet consumat.
3 – Els nostres mitjans econòmics són més limitats per afrontar, en les mateixes condicions que els unionistes, una campanya de llarga durada com la present, per la qual cosa hem de racionalitzar i triar els mitjans, dissenyant l’estratègia i el seu full de ruta, adequada a les nostres possibilitats.
4 – En conseqüència, seria absurd i celebrat pels unionistes, que no hi hagués un acord de calendari en actes de presentació i trobades amb afiliats i simpatitzants ben coordinat entre Rcat,SCI, i altres que vulguin fer-ho.
Si aquest acord és possible, es potenciaria la difusió de l’opció sobiranista a l’aprofitar les sinergies que sens dubte existeixen, beneficiant a l’objectiu comú sense perjudicar cap partit.
5 – La base social que desitgem la independència, tenim dues dates per demostrar que estem units en un sol objectiu, l’11-S i l’28-N, i tot el període entre les dues per no perjudicar i afavorir tant com sigui possible
a l’ideal que desitgem i tant demanem .
6 – Segur que alguna cosa em queda al tinter, només vull obrir el debat, però penso que hem de donar exemple d’unitat social tots els que com a objectiu principal tenim la llibertat de Catalunya, al marge de quina formació política estiguem afiliats o siguem simpatitzants.
Salut i independència, companyes i companys.